Gezonde Paleo groente omelet maken? Lees hier verder hoe je een heerlijke stevige en gezonde maaltijd kunt maken in korte tijd.

paleo groente omelet

Het Paleo eetpatroon is gebaseerd op het eten wat ons verre voorouders aten. Het voedingspatroon bestond voornamelijk uit: eieren, groente, fruit, vis, vlees, noten en zaden.

Kies je voor een gezonder leefstijl en wil je je eetpatroon veranderen dan is dat met een Paleo leefstijl goed mogelijk. Je leefstijl veranderen betekent niet alleen dat je op je voeding gaat letten, maar a way of life. Dit betekent onder andere bewust meer gaan bewegen en ontstressen. 

Om je leefstijl en voedingspatroon te veranderen kost tijd, geduld en toewijding. Het resultaat is wel een gezond, gelukkig en leuk leven.  

In dit artikel lees je hoe je snel een gezonde Paleo groente omelet kan maken als stevige maaltijd. 

Het paleo dieet is gebaseerd op wat de oermens at. Wild, vis, fruit, planten, noten en kruiden. Zout, suiker, melk, peulvruchten, granen en groenten van nachtschadefamilie (aardappelen, tomaat, paprika) moeten worden gemeden.

Uiteraard kan je deze levensstijl hanteren en er wel bonen en zuivel bij doen. Dan maak je gebruik van de 80-20 regel: eet voor 80% gezond en 20% nu-even-niet. Zo kun je een minder strengere variant volgen en eet je alsnog geen fabriek verwerkte voedingsmiddelen. Overigens is paleo geen dieet om af te vallen, maar een leefstijl.

Voordelen van Paleo

  • Je eet geen geen bewerkt voedsel meer, dus geen eten meer uit pakjes, zakjes of potjes.
  • Met Paleo-dieet eet je meer groente, vis en noten eten. Dit houd je bloedsuikerspiegel stabiel, waardoor je lichaam niet hard hoeft te werken.
  • Eet je paleo dan krijg je volop vitaminen, vetten en vezels binnen. Hierdoor beperk je de hoeveelheid zout en suiker.
  • Het kan zijn dat je afvalt, maar paleo is geen dieet, maar een leefsstijl
  • Je verkleint de kans op cholesterol, hart-en vaatziekten en welvaartsziekten zoals kanker, diabetes, en obesitas.
  • Het is een eiwitrijk dieet, waardoor je snel verzadigd bent.
paleo geozonde leefstijl

Ingrediënten voor gezonde Paleo groente omelet

Een Paleo groente omelet kun je met verschillende ingrediënten bereiden. Hieronder lees je een recept voor een groente omelet, maar het is geheel aan jouw voorkeur wat voor ingrediënten, binnen het Paleo-dieet, je gaat gebruiken. 
 
Ingrediënten
  • 1 el olijfolie
  • 2 eieren
  •  ½  (bos)ui fijngesneden
  • peper en zout
  • 4-6 reepjes ham of spek
  • avocado, in plakjes
  • 4 mooie slabladeren
 
Bereiding
  1. Klop de eieren los met wat peper en zout.
  2. Verhit de olijfolie in een koekenpan en voeg de fijngesneden uit toe.
  3. Voeg de plakjes of reepjes ham en bak kort mee 
  4. Doe de eieren er bij en bak de omelet.
  5. Leg de omelet op een bord en verdeel er avocado en sla overheen.
  6. Rol de omelet op als een wrap en eet smakelijk.
gezonde paleo groente omelet

Eet Paleo in 7 praktische stappen!

Gezond eten: pure noodzaak of lekker genieten?
 
Eet Paleo in 7 Stappen is hét boek op het gebied van gezond eten. Het is je nog nooit zo makkelijk én lekker gemaakt om over te stappen naar een Paleo leefstijl.
 
Om meer energie te krijgen en om je gezondheid te verbeteren Eet Paleo in 7 stappen is geschikt voor iedereen. Of je nu een drukke baan hebt, moeder bent, vegetarisch eet of veel sport.
 
In Eet Paleo in 7 Stappen geeft Marinka je praktische informatie, tips en recepten om makkelijk en lekker over te kunnen stappen naar Paleo leefstijl. 
 

Interesse in Paleo leefstijl?

Inmiddels is het één van de meest populaire boeken en zijn 3000 mensen je voorgegaan!

Wat vond je van dit artikel? Heb je ervaring met Paleo leefstijl en eten? Deel je mening en inspireer ook anderen.​

Geef een reactie